godislöfte?

hm. jag har funderat på det länge & även börja äta nyttigare mat.
Men liksom, godis! jag älskar godis, jag vill ha godis ofta -
mat, jag älskar mat! & god mat också, som pizza & sån skräpmat - i rätt mängd.


Så jag funderar nu på att skita i det här med godislöfte & jämt äta nyttig mat.
jag menar, är det verkligen värt att skippa allt det goda och pina i sig sånt man inte tycker om
- just för att få idealkroppen?


nej. enligt mig är det verkligen inte det! jag tycker man ska unna sig godis och god mat
men i rätt mängd. Klart, äter man pizza & godis ständigt och mycket är det inte nyttigt för någon.
Men äter man heller aldrig något av detta är det lätt att man blir nedstämd
jag menar. Kan man inte unna sig något kan man inte tycka om sin kropp. Mat är ju faktist livsviktigt.

(såklart undantag på de som verkligen inte gillar godis, pizza, chips & sånt)

Kommentarer
Postat av: YummieMummie

Visst är det gott med godis!

2008-01-20 @ 16:04:56
URL: http://yummiemummie.blogg.se
Postat av: johanssonronjja

kalrt man ska äta godis & pizza och sånt :D

2008-01-20 @ 17:06:37
Postat av: sophie

jag har godislöfte för andra gången nu ;)
det funkar faktiskt bra, man minskar sötsugen
riktigt rejält :O fast i början suger det.
men det är det värt tycker jag :)

2008-01-21 @ 15:39:18
URL: http://persistent.blogg.se
Postat av: Salwa

Hetr du Svea,
så ska du skatta dig riktigt lycklig!
Svea är det underbaraste namnet jag vet!
& den dagen jag får en dotter så ska hon Swea!

=)!

2008-02-03 @ 16:06:49
URL: http://salwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Glöm ej E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0